Kim op reis in Kos

Een dagje in Kos-Stad

Vandaag naar Kos-Stad

We hadden weer geen wekker gezet, en helaas werden we deze keer vroeg wakker. Te vroeg: 7 uur Griekse tijd, oftewel 6 uur in Nederland. Ik ben door wezen slapen en werd weer wakker, deze keer zo rond half 9. Toen hebben we ons maar klaargemaakt om te ontbijten. Na het ontbijt hebben we een reservering gemaakt voor het Italiaanse restaurant voor morgenavond, en zijn we daarna naar de receptie gelopen voor buskaartjes om naar Kos-Stad te gaan. Een buskaartje (enkel) voor 1 persoon kost hier €1,60. Normaal gesproken zouden we bus (lijn 1) moeten hebben naar de stad, maar toen we bij de halte stonden, kwam wel een bus met lijn 2 voorbij. Ook die ging naar Kos-Stad, dus dat kwam goed uit. En daar gingen we... op naar Kos-Stad!


Activiteiten van vandaag

Eerst liepen we wat rond en overlegden wat we wilden doen. Uiteindelijk kwamen we toch bij een gezellig tentje uit om even iets te drinken, en daar konden we even beter overleggen hoe en wat. We kozen voor een aardbeienmilkshake. En wat voor één; wát een glas! We liepen verder en namen een treintje die door het centrum reed. Hij had meerdere tours door Kos-Stad, maar wij hadden de City Tour. We hebben veel gezien en ik vond het best interessant. Totdat we na dat treinritje verder liepen... toen kwamen we bij een één of ander park uit, waar veel afgebroken gebouwen bleken te staan, waar alleen nog maar enkele zuilen van een meter of nog geen eens een meter stonden of lagen. De één groter dan de ander. De één met meer details dan de ander. Heel gaaf! Écht een geschiedenisdingetje, die Griekse zuilen. Het gebied was bezaaid met omgevallen (halve of stukken) zuilen, palmbomen, bloemen en struiken. Af en toe kwam er een vlinder of vogel voorbij. Op de informatieborden hier en daar kon ik wel íets van uitmaken wat er was. Op de weg terug naar het begin heb ik nog bij een arme kunstenaar 2 mooie Griekse schilderijen gekocht, die geschilderd waren op een soort canvas-achtig materiaal. Heel mooi! Een leuk aandenken. Daarna zijn we maar even wezen uitrusten in de schaduw.


Ruïne in Kos-Stad

Wanneer je vanuit Ramira Beach naar Kos-Stad rijdt, kom je op den duur uit in het centrum. Hetgene wat opvalt, is een gebouw wat van de buitenkant lijkt op een kasteel, maar eigenlijk is het een verlaten ruïne. Mijn reisgenoot wilde er graag even kijken, en ik dacht... ach, waarom niet! Dus we gingen er naartoe, en achteraf had ik niks liever willen doen: wát gaaf! Echt overal weer stukken van zuilen, en onwijs veel beelden. Vooral veel beelden van vrouwen, enkel zonder armen en hoofd. Best eng, haha! Maar ontzettend interessant! En we hebben dan ook de hele ruïne zitten bekijken. Schitterend! En onwijs veel foto's gemaakt ook. Die beelden van vandaag (wel erg dubbelzinnig dit), vergeet ik niet meer. Wát mooi! En alle foto's zijn te zien in mijn fotoserie van vandaag!


En toen viel de avond al...

Na het diner in het hotel is er iets bijzonderleuks gebeurd... We mochten ineens meedoen in het begin van de avond met de Mini Disco, uiteraard mocht onze Kabouterdans niet missen!Er is in dit hotel een internationaal animatieteam (met leden uit Europa, voor de mensen die het niet weten), die voor vermaak zorgen als sport, spel, en shows voor de volwassenen e.d., maar dus ook dingen voor de kids. Gisteren zeiden we dat we de Kabouterdans graag wilden horen; misschien was dat wel leuk voor het animatieteam, en uiteraard voor de kids. We zijn hiervoor achter de schermen geweest en al: Mickey gaf mij een Plopmuts, en hij gaf mijn reisgenoot een andere maffe muts met een glitterstropdas. Wat een ervaring, ongelooflijk! En ik heb nog veel meer respect gekregen voor het team. Wat een energie heb je ervoor nodig zeg, hallelujah! Ik vind het team van nu ook echt geweldig! En dit was voor mij een ervaring opzich, dus net zo geweldig eigenlijk!

Reacties

Reacties

Magda

Weer een mooie blog over een schitterende dag met wel een heel bijzondere afsluiting.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!