Kim op reis in Kos

Het reisweekend van 21, 22 en 23 april

Vrijdag 21 april: de reis naar Brabant

Ik ben ruim op tijd vertrokken van huis, tegen 15.00 uur waren mijn ouders bij me, en volgden we onze weg naar Zwolle, waar ik moest opstappen op de trein; het treinverkeer Groningen - Hoogeveen ligt er namelijk voor twee weken uit. Uiteindelijk kwamen we daar veel en veel te vroeg aan. Goed, vlakbij het station hebben we de auto geparkeerd en ter plekke hebben we een cafetaria opgezocht, om even een frietje te gaan eten met z'n drieën. Toen we terugliepen, gingen we even een kopje koffie drinken bij Starbucks, gelegen tegenover het station. Na mijn heerlijke kopje Caramel Macchiato, had ik een speling van een halfuur om bij de trein te komen, die ik om 18:50 zou nemen richting Den Bosch. Uiteindelijk heb ik een zeer relaxte treinreis gehad.


Zaterdag 22 april: een dagje Scheveningen incl. musical The Lion King

Die dag hebben we onze wekker om 7 uur 's ochtends gezet, omdat we voor onze reis naar Kos nog even online moesten inchecken, aangezien dat een hoop tijd scheelt. Dat hadden we geregeld, dus we liepen rond half 9 richting de bushalte voor de bus die we om 8:52 zouden nemen. In Den Bosch hebben we de trein van 9:42 uur genomen naar Breda, en daar zijn we wezen overstappen op de trein naar Den Haag Centraal. In Den Haag zijn we wezen overstappen op tram 9 naar het AFAS Circustheater, waar we uit moesten stappen. We hebben ons wel even vermaakt voordat de musical begon; gelopen in de omgeving, over het strand en over de pier. De musicalvoorstelling van The Lion King was om 15:00 uur. En dan ben je vast en zeker ook nog wel benieuwd naar mijn mening van de musical The Lion King? Nou: ik was sprakeloos. Zó mooi! Ik vind deze musical echt indrukwekkend; het is het zó waar voor je geld! Het is het echt waard! Toen zijn we naar een eettent van New York Pizza's gelopen en hebben we er een heerlijke lasagne gegeten. Ik vond hem in ieder geval érg lekker en hij was goed gekruid. Tegen een uur of 7 zijn we weer richting huis gegaan, waar we uiteindelijk gearriveerd waren rond ongeveer 21:45 uur. Als laatste van die dag hebben we enkele dingen voor Kos nog even snel geregeld, en toen zijn we maar gaan slapen. Want ja, de wekker ging de volgende dag om 4 uur(!).


Zondag 23 april: we gaan naar Kos!

Ik had het al gezegd: onze wekker ging om 4 uur. Veel te vroeg, maargoed... men waarschuwde voor drukte op de luchthavens in verband met de meivakantie die begonnen was. Wij namen het zekere voor het onzekere, en zijn rond 5 uur richting Eindhoven Airport gereden. Uiteraard waren we er veel te vroeg, en nog eens iets? Het was er best wel heel erg rustig naar mijn mening! We waren daar rond half 6 gearriveerd, en hebben we in principe meteen onze bagage ingecheckt bij de selfservice. En dat scheelt dus nóg meer tijd: eerst selecteer je je taal, vervolgens scan je zelf de code op je boarding pass, dan wordt er een label uitgeprint die je om je kofferhandvat moet bevestigen, en dan gaat de koffer zo de lopende band op. Zelfs met online inchecken scheelt dit nóg meer tijd. Echt onvoorstelbaar hoe dat kan! Daarna hadden we nog even een ontbijtje gehaald bij de AH to go, ik enkel een ijskoffie omdat ik zelf nog broodjes had. We waren ten slotte behoorlijk vroeg gearriveerd op het vliegveld, dus dat hield voor ons in, dat we lekker rustig aan konden ontbijten. Rond 7 uur waren we ongeveer naar de gate gegaan, en ook de rij van de douane ging vrij snel, enkel het opschieten was hectisch als je al aan de beurt bent geweest. Moest ik ook nog mijn schoenen uitdoen, die ik überhaupt al zo moeilijk aan en uit krijg... crap...Nouja, het duurde in ieder geval niet heel erg lang voordat de deuren openden, zodat we het vliegtuig in konden. Om 7:50 uur vertrok het vliegtuig naar Kos, en daar waren we ongeveer om 11 uur Nederlandse tijd geland, Griekse tijd om 12:00 uur. We hebben ongeveer 20 tot 30 minuten moeten wachten op onze koffers, wat bovendien ook best hectisch was. Toen we de koffers hadden, liepen we richting de uitgang waar alle reisleiders stonden met bordjes, waar wij naar een reisleider van Sunweb liepen om meer informatie te ontvangen over de transfer. Meneer verwees ons naar bus X3.

Toen we arriveerden bij het hotel, duurde het nog even een minuut of 30 voordat we uiteindelijk konden inchecken. Intussen kwam er een medewerker aan met een welkomstdrankje, en even later kregen we het bijbehorende armbandje. Nadat was gebeurd, kwam er een medewerker aan, nam onze koffers op een kar, en wees ons de weg naar onze hotelkamer. Hij opende de deur, legde even alles kort en snel uit, totdat hij dat gordijn opendeed... Hallelujah! Wát een uitzicht! We zijn even in het hotel wezen rondlopen en later die middag hebben we meegedaan met Micky van het animatieteam met sjoelen. Eén en al gezelligheid! Verder vandaag hebben we de minidisco gezien en hebben we meegedaan met de quiz van vanavond, alles georganiseerd door het animatieteam. Het blijft geweldig!

Morgen weer een dag!

Reacties

Reacties

Aeilko

Leuk verhaal. Benieuwd naar je volgende.

Magda

Mooi geschreven zit met smart te wachten op het vervolg????

Gerda

Klinkt goed

Arnold Groenhagen

Begin van de vakantie is al weer goed????.
Doe Mickey de groeten maar van mij!

Tonny

Leuk om te lezen wat je allemaal doet ????
Benieuwd naar je verdere avonturen

Mia

Leuk we kijken al uit naar morgen en misschien een fotootje
Geniet ervan

Alma

Mooi verhaal.

Bianca z

Gaaf hoor Kim...
Ik wens jullie heel veel plezier en blijf je verhalen volgen...
Dikke knuff...

Mr Krab

Het animatie team is weer aan lees ik! Ben zo benieuwd hoe het dit jaar voor je is!! Is je favoriete chick er ook?

joke visser

Je schrijft heel levendig leuk omjouw blog te volgen vorig jaar heb ik dat ook gedaan .voor deurt het niet lang meer voor we weer.heengaan de.14de keer.veel plezier
.groetjes.aan micky van joke en teun uit ijmuiden.

Rian Mulder

Het blijft altijd een feestje om naar ramira te gaan

Rian.

Zitten er nog bekende in het animatie team.buiten micky,bv Tina?????

Kim

@Rian:
Enkel Micky en Alena, meer niet! Haha, voor de rest allemaal nieuwe..

Rian

Oké bedankt voor de info.ze zijn vast allemaal leuk

Karin donker

Leuk klinkt heel gezellig daar geniet ervan xxxjes Bertjan en Karin

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!